loading...
معرفی سیستم های کسب درامد
اس ام اس بازدید : 62 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
راه اندازی كسب و كار اینترنتی در ایران - گام دوم

مقاله راه اندازی كسب و كار اینترنتی در ایران - گام نخست تصمیم خود مبنی بر كار روی یكی از موضوعات مورد علاقه مان را اتخاذ كردیم. با این حساب الآن میدونیم كه میخوایم در مورد چی بنویسیم. اما نوشتن و آماده كردن مباحث یك بحث است و داشتن جایی برای انتشار آنها روی اینترنت بحثی دیگر. برای انتشار مطالب خود روی اینترنت، دو راه داریم: 1. آماده سازی سایت. 2. آماده سازی وبلاگ


1. راه اندازی سایت

سایت به دلیل بازتر بودن دست هنگام كار كردن با آن، مناسب تر به نظر می آید. اما یك مسأله وجود دارد: برای داشتن سایت باید هزینه كرد و این كمی قضیه را پیچیده میكند. البته می توان بدون هیچ هزینه ای هم سایت داشت. اما چطور؟ با استفاده از بسته های مولتی مدیا (چند رسانه ای) آموزش طراحی سایت. این بسته ها به شما آموزش می دهند كه چگونه در كمترین زمان ممكن وب سایت خود را طراحی كرده و آن را در سطح اینترنت منتشر كنید. در زیر چند نمونه از بهترین انواع این بسته ها را می بیند:

البته اگر می توانید از پس هزینه های طراحی سایت برآیید، دیگر نیازی به تهیه این بسته ها نداشته و می توانید هزینه طراحی سایت خود را به یك شركت طراحی سایت پرداخت كرده و سایت خود را آماده تحویل بگیرید.

  1. آموزش تصویری ساخت سایت (فروشگاه اینترنتی)+ نرم افزار
  2. آموزش جامع و حرفه‌ای طراحی وب سایت
  3. طراحی گام به گام فروشگاه پیشرفته
  4. طراحی سایت در منزل
  5. طراحی صفحات وب با Dreamweaver CS4

2. آماده سازی وبلاگ

وبلاگ به دلیل رایگان بودن راه اندازی، انتخاب خوبی به شمار می رود. سرویس دهنده های وبلاگ بسیاری وجود دارند كه 4 مورد زیر بهترین ها هستند (البته به نظر من):

  1. www.blogfa.com
  2. www.blogger.com
  3. www.persianblog.ir
  4. www.wordpress.com

این چهار سرویس دهنده مخصوصاً دومی و چهارمی، در نوع خود بهترین ها هستند و توصیه من برای دوستانی كه قصد راه اندازی وبلاگ دارند، این است كه یا از blogger استفاه كنند و یا از wordpress.

انتخاب نام دومین (دامنه: آدرس سایت) یا وبلاگ

منظور همان آدرسی است كه با تایپ آن در نوار آدرس مرورگرمان، سایت یا وبلاگ خود را باز می كنیم. در زمان انتخاب نام دومین خود باید به موضوع سایت توجه داشته باشیم؛ آدرس دومین یا وبلاگ باید طوری باشد كه به موضوع سایت یا وبلاگ اشاره كند. البته این نكته زمانی اهمیت می یابد كه مطالب خود را به زبان انگلیسی منتشر كنیم. با این حساب وقتی سایتی انگلیسی درباره ی پوست (skin) داریم، آدرسی مثل www.84edu.net آدرس مناسبی به شمار نمی رود و مثلاً www.skin.net به آن ارجحیت دارد. البته وقتی میخواهیم نامی برای دومین خود انتخاب كنیم، احتمال اینكه آن نام و دومین قبلاً خریداری شده باشد بسیار بالاست. اینجاست كه باید با استفاده از اطلاعات خود، دومینی خریداری كنیم كه باز هم با موضوع سایت ما ارتباط داشته باشد مثلاً skincaretips.net و آن قدر جستجو كنیم تا دومینی مناسب به دست آوریم. دقیقاً همین كار باید در مورد وبلاگ هم انجام شود. یعنی چه برای سایت و چه برای وبلاگ، باید از كلمه كلیدی اصلی خود در آدرس آنها، استفاده كنیم. البته باز هم تكرار میكنم كه این عمل فقط برای سایتهای انگلیسی لازم است.

اما در مورد سایتها و وبلاگهای فارسی: نام را طوری انتخاب كنید كه به راحتی در ذهن باقی بماند و به خاطر سپردن آن برای كاربر آسان باشد.

انتخاب كلمه كلیدی مناسب برای سایت

در این مورد مقاله ای كامل در بخش آموزش رایگان كسب درآمد از اینترنت  قرار دارد.

اما نكته ای بسیار مهم: اگر سایت شما به زبان انگلیسی است، حتماً و حتماً و حتماً از كلمه یا عبارت كلیدی اصلی خود در دومینتان استفاده كنید. مثلاً اگر عبارت كلیدی skin care tips for athletes را انتخاب كرده اید، سعی كنید نام دومین انتخابیتان شامل این عبارت باشد یعنی مثلاً نام skin-care-tips.net یا skincaretipsforathletes.net را برگزینید.

معرفی سایت یا وبلاگ به موتورهای جستجو

تا اینجا محلی برای انتشار مطالب خود در زمینه موضوع مورد علاقه تان در سطح اینترنت برای خود فراهم كردیم. اما این به تنهایی كافی نیست. باید افراد به سایت شما مراجعه كرده و از خدمات یا محصولات معرفی شده توسط شما استفاده كنند تا شما درآمد داشته باشید. افراد برای حضور در سایت، باید آن را پیدا كنند. بزرگترین منبع و البته مفیدترین آها برای یك سایت، موتورهای جستجو است. دلیل آن هم كاملاً مشخص است: افرادی كه به دنبال جستجوی موضوعی خاص به سایت شما می رسند، در واقع پتانسیل بسیار بالایی در استفاده از خدمات و محصولات ارائه شده توسط شما دارند چرا كه این محصولات كاملاً مرتبط با موضوع مورد نظر آنها (بازدید كنندگان) می باشد.

به همین دلیل است كه موتورهای جستجو و جایگاه و رتبه ی سایت در آنها، اهمیت بسیار بالایی دارد. با این حساب، باید برنامه ای خاص برای معرفی و ارتقاء سایت خود در موتورهای جستجو داشته باشید. جهت معرفی سایت خود به سه تا از معروف ترین موتورهای جستجو، از لینكهای زیر استفاده كنید:

  1. معرفی سایت به موتور جستجو گوگل:
    در قسمت url آدرس صفحه ای كه میخواهید معرفی كنید را بنویسید (صفحه اصلی را وارد كنید بهتر است)، در قسمت comment توضیخی مختصر از آدرسی كه وارد كردید را اضافه كنید و كد عكس را هم در كادر مربوطه وارد كنید. سپس add url را كلیك نمایید.
    معرفی سایت به موتور جستجوی یاهو:
    گزینه submit a website or webpage را انتخاب كنید و آدرس كامل سایت یا وبلاگ خود را با پیشوند http وارد نمایید. سپس باید با آی دی خود وارد شوید و در صفحه بعدی پیغام ثبت موفقیت آمیز را مشاهده نمایید.
    معرفی سایت به موتور جستجوی ام اس ان (MSN):
    كد درون عكس را در كادر مربوطه وارد كرده و در قسمت type the url of your homepage آدرس صفحه اصلی سایت یا وبلاگ خود را بنویسید. در پایان submit url را كلیك كنید.

اما این روش شاید ماهها زمان ببرد تا سایت شما توسط موتورهای جستجوی بزرگی مانند این سه مورد، ایندكس (فهرست) شود. مسلماً همه ما به دنبال این هستیم كه در حداقل زمان، سایت خود را در موتورهای جستجو ببینیم. به این منظور یك روش بسیار ساده وجود دارد: لینك.

روباتهای موتورهای جستجو با دیدن لینك سایت شما، آن را دنبال كرده و به سایتتان می رسند و آ‹ را ایندكس می كنند. پس سریع ترین راه برای ایندكس شدن توسط موتورهای جستجو، این است كه لینك سایت یا وبلاگ خود را در یك سایت یا وبلاگ پربازدید قرار دهید. راههای مختلفی برای قرار دادن لینك خود در چنین سایتهایی وجود دارد:

  1. تماس با مدیر سایت مقصد و دادن درخواست تبادل لینك.
  2. نوشتن مقاله ای مرتبط با موضوع سایت یا وبلاگ خود و درج آن در یكی از سایتهای مرتبط به همراه لینك سایت خود.
  3. نوشتن مقاله در زمینه موضوع سایت و درج آن در سایتهای آگهی رایگان نیز سایتهای مخصوص درج مقاله به همراه لینك.
  4. درج لینك سایت در یكی از سایتهای پربازدید در قبال پرداخت پول.

با این روش، سایت شما بسیار سریع تر از حالت عادی ایندكس شده و در نتایج جستجو ظاهر میشود.

خب تا اینجا سایتی در زمینه موضوع مورد علاقه خود راه اندازی كردیم، در گام بعدی خواهیم آموخت كه از چه راهی از این سایت پول در بیاوریم.


http://myfanet.persiangig.com/tools%20pic/help.jpgشما می توانید سوالات و مشکلات خود را به وسیله سیستم های ارتباطی زیر در میان گذارید...

http://myfanet.persiangig.com/tools%20pic/tick.jpgایمیل : A.bafande@gmail.com

      http://myfanet.persiangig.com/tools%20pic/tick.jpgایدی : Myfaads@yahoo.com

            http://myfanet.persiangig.com/tools%20pic/tick.jpgشماره تماس : 10 28 955 935 98+


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 18
  • بازدید ماه : 29
  • بازدید سال : 217
  • بازدید کلی : 3,957